7/08/2014

Co by v lacích na nehty nemělo být určitě!!!!!!

Dobrý večer,

dnes bych ráda započala článek, který je dle mého názoru mnohem důležitější než ostatní co bych mohla napsat.

Dostala se mi do rukou kniha paní prof. RNDr. Anny Strunecké, DrSc. a prof. RNDr. Jiřího Patočky, DrSc. s názvem DOBA JEDOVÁ. A mohu Vám říci změnila mi život o tisíce stupňů. Už nějaký čas si dávám pozor co za jídlo či nápoje si vkládám do košíků (bez glutamanu, košenily atd.), ale v kapitole 4 jsem narazila na kosmetiku.

No můžu Vám říci, že mě to odrovnalo co vše si na sebe vkládáme na kůži a co pod kůži i proniká. A začala jsem hlavně laky na nehty proto jsem všechny jeden po druhým protestovala na "přítomnost" škodlivých látek a můžu Vám říci, že jistá značka laků mě vyrazila dech.

Kniha uvádí hned seznam několika "ingrediencí", které by lak na nehty neměl obsahovat a jsou to následující:

  • formaldehyd:
    • silně kancerogenní látka
    • "deriváty formaldehydu se skrývají pod následujícími popisy: Imidazolidinyl urea, Bronopol, 2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol, Bronidox, 5-Bromo-5-Nitro-1, 3-Dioxane, Diazodinyl-Urea, DMDM Hydantion" (zdroj: 1)
  • toulen
  • ftaláty: označení: DBP (di-n-butylftalát) a DEP (dietylftalát) (zdroj: 1)
Taky se laky na nehty dělí podle tzv. 3 free a 5 free laky na nehty. (zdroj: 2)
  • 3 free bez DBP, toulenu, formaldehydu
  • 5 free bez DBP, toulenu, formaldehydu, formaldehydové pryskyřice (formaldehyde resin), kafru (caphor)
Teď tedy postupně k jednotlivým značkám, které jsem doma měla.

Gabriella Salvete (složení výrobků zde)

Tyto laky bych hodnotila označením 5 free, protože jsem v nich nenašla žádnou z výše uvedených chemikálií. Výjimku tvoří následující, kde jsem našla POLYBUTYLENE TEREPHTHALATE (navíc dohledán s pomocí zdroj: 2)
a jsou to: STARS ENAMEL NO 15, ENAMEL WITH HARDENER NO 125, 130 a 131.


Oriflame (složení výrobků zde)

Zde jsem také nenašla uvedené 5 free, ale jsou zde samozřejmě opět výjimky a to následující:
obsahují 2-Bromo-2-Nitropropane-1 (derivát formaldehydu)
1.       Nail Growth Booster • 6576
2.       OB Growth Booster • 13617
3.       OB Cuticle Remover Gel • 13609
obsahují 3-Diol (derivát formaldehydu)
1.       Nail Growth Booster • 6576
2.       OB Growth Booster • 13617
3.       OB Cuticle Remover Gel • 13609


Essence  (složení výrobků zde nebo zde nebo také zde)

Předem bych ráda pochválila, že firma Essence měla jednoznačně nejlepší webové stránky, ve který se lze velmi dobře orientovat - to jen na začátek.

Zde není pdf formát, tak nemohu vyhledávat celkově, ale alespoň ty laky, které jsou níže na fotce. Jsou to Essence colour go 107, 128, 179 a Essence floral grunge 03. Ani jeden z těchto laků neobsahoval chemikálii a tak dle mého názoru může být v kategorii 5 free.


Dermacol (složení výrobků zde)

A tady máme překvapení a šok v lacích. Ano tak tato značka vyrábí neonové laky s přídavkem FORMADEHYDU a díku tomu nedostane označení ani 3 free. Takže pro mě veliké zklamání a laky letí do koše :(



Další laky ve sbírce

U těchto laků na nehty jsem nenašla složení na internetových stránkách a tam jsem podala dotaz přímo na jednotlivé značky. Konkrétně DM drogerie (S-he), Rimmel, Miss Sporty bohužel odpověď byla, že INCI složení ingrediencí není on-line, ale je alespoň k dispozici v obchodem u prodejních nošičů. Značka Maybelline mi poslala odkaz, z kterého jsem rozpačitá a INCI tam nevidím (zde).




Mohu jen poradit, že laky 3 free lze zakoupit od Color Club na moje šminky.

Vaše Kačka ;)

ZDROJE:

  1. STRUNECKÁ, Anna a Jiří PATOČKA. Doba jedová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011, 295 s. ISBN 978-80-7387-469-8.
  2. inspirováno emeverydaylife

A co na to říká Vy? Sledujete složení nebo je to dnes pro Vás novinka?

8 comments:

  1. Teda tak to mi taky varazilo dech! ZAčnu po tom pořádně pátrat! díky moc!
    lakomanie.blogspot.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemas za co! :-) nas zarazily od Dermacolu ty neonky, milujeme je a stve nas, co se v nich nachazi... :-\

      Delete
    2. To mě taky dostalo no... ale zase si říkám, že bez toho asi ten neonovej efekt nejde... :/

      Delete
    3. to je možné, ale pro zdraví je raději vynechám - krása za to nestojí, ale je to škoda, je možné že ve všech barvách to nebude, chce to prostě pročíst si ingredience u každého druhy a i barvy

      Delete
  2. Taky se na podobnou čistku chystám a mám strach, že vyhodím všechno :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. to já jsem taky měla strach a zatím jsem vyřadila Dermacol a na některé se mrknu přímo v prodejnách ;)

      Delete
  3. tak toto je dobrý článok! nelakujem si často nechty, ale už si asi ani nebudem :D.

    Kejmy ♥.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mockrát děkujeme za pochvalu velmi nás potěšila ;) taky neholduji přílišnému lakování, spíše mám určité období, kdy lakování miluji, ale všech se bát nemusíme

      Delete

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)