7/11/2014

Vložky, tampony, ubrousky a jejich složení !!!!!

Dobrý večer drahé dámy,

dalším pro mě zajímavým tématem dříve zmíněné publikace prof. Strunecké a prof. Patočky (1) je část věnovaná dioxanu. Kniha zde uvádí, že je to látka našemu tělu neskutečně škodlivá. Bylo také zjištěno, že vložky, tampony aj. věci podobného rázu, které jsou běleny chlórem tuto toxickou látku uvolňují.

O vedlejších účincích se do podrobně zmiňovat nebudu a mohu jen doporučit tuto publikaci, zmíním jen fakt, že látka je pochopitelně i rakovinotvorná a je 500 000 x horší než DDT.

Kdo měl možnost knihu číst se mohl jako já vyděsit a tak se s Vámi podělím o stanoviska firem.

Tato informace mě pochopitelně vyděsila, neboť jsem uživatelkou zmíněných produktů, a tak jsem neváhala a hlavních firem, které tyto produkty prodávají a vyrábějí jsem se zeptala i za Vás. Níže můžete vidět značky výrobků a jejich stanovisko.

HARTMANN RICO a. s.

Na můj dotaz, zda jsou výrobky běleny chlórem mi přišla odpověď, že žádný tento výrobek není bělen během procesu výroby. Výrobky jsou pak dále testovány v chemické, fyzikální a mikrobiologické laboratoři.
produkty:
  • vložky, tampony (odkaz): Ria, Moneta, Nova
  • vatové produkty (odkaz): Bel

Johnson and Johnson

Firma bělení neprovádí ve svých výrobních závodech. Ale vlákna, která jsou při výrobě využívána jsou bělena dodavateli firmy. Ale je zde podmínka, že při  bělení nesmí být za žádnou cenu použit chlór. A opět jako předešlá firma jsou prováděny testy.
produkty:

  • tampony (odkaz): o.b.
  • vložky, ubrousky (odkaz): Carefree


P&G

Opět jako předchozí firma je bělení sice využíváno, ale chlór se v žádném případě využívat nesmí.
produkty:
  • vložky (odkaz): Naturella, Discreet, Always

Díky dotazovaní a rychlému vyjádření firem se můžeme uklidnit a dále používat produkty, které máme rádi a oblíbily jsme si.

Tímto děkuji firmám za jejich rychlé a milé jednání.

Přeji Vám hezký zbytek večera ;)


Vaše Kačka ;)

    A co Vy? Jakou značku jste si oblíbily konkrétně?



    ZDROJ:
    1. STRUNECKÁ, Anna a Jiří PATOČKA. Doba jedová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011, 295 s. ISBN 978-80-7387-469-8.

    5 comments:

    1. Já používám o.b., ani jsem neměla potřebu zkoušet jiné :-)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Asi tak ja nejvice pouzivam ria ale ted i o.b.

        Delete
    2. To by mě vůbec nenapadlo, že zrovna tyhle hygienické potřeby by mohly být nějak škodlivé, dobře, že jsi na to upozornila. Já mám ráda Kotex a o.b. i Ria není špatná.

      ReplyDelete
    3. Nevím uplně zda firmám věřit, že nelžou..

      tady jsou taky nějaké organické tampony bez chloru a dioxinu:
      http://www.bez-chemie.cz/detail-2760-tampony-masmi-regular-org-bavlna.html
      http://www.eshop.gentle-day.cz/Tampony-Gentle-Day-Regular-d6.htm?tab=description

      ReplyDelete
      Replies
      1. To už je jiná otázka no. Pak už by nešlo věřit ani složení potravin nebo kosmetiky. Když to tak vidím, tak skláním nad našimi těly, co všechno vydrží, i když civilizační a jiné nemoci tu nejsou asi jen tak. Ale děkuji za věcný komentář a odkazy.

        Delete

    Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)