10/13/2014

Renovace stříbra

Dobrý den drahé čtenářky,

taky Vás dokáže naštvat pohled na zašlé nebo spíše zčernalé stříbro??  Já osobně pár takových kousků vlastnila a proto jsem se rozhodla je dát do pořádku. A protože jsem lenivá na to, abych vozila stříbro ke zlatníkovi, tak jsme se ségrou mrkly na internet a našly super návod JAK SI VYČISTIT STŘÍBRO.

O tento návod se chci podělit, protože je velmi jednoduchý a i notorický lenoch ho zvládne levou zadní.

Tak za prvé co budeme potřebovat:

  • hrnec,
  • alobal,
  • kypřící prášek,
  • vařečku.
A za druhé jaký je postup? Odpověď - velmi snadný. Vezmeme si hrnec a jeho dno pokryjeme alobalem, na něj pak vložíme naše zčernalé stříbro. To vše následně zalijeme vařící vodou a vsypeme sáček kypřícího prášku. Pomocí vařečky vše zamícháme a necháme podle potřeby v lázni.

Já osobně jsem tam měla řetízky cca 40 minut. Všechny nádherně získaly zpět svou stříbrnou barvu.




Jak můžete vidět na posledním obrázku, tak se řetízek vyčistil i uvnitř záhybů.



A jak čistíte stříbro Vy? Nebo raději zajdete ke zlatníkovi?

Vaše Kačka



4 comments:

  1. Myslím, že opráším své stříbrné prstýnky, které mi leží na dně šperkovnice a dám jím opět třpyt. Co si pamatuji tak babička dávala řetízky do piva, teď si však nejsem jistá jestli ty zlaté nebo stříbrné. Každopádně děkuji za super nápad :) Jistě se zase brzy zastavím :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Není vůbec zač, jsem ráda, že ti článek pomůže oprášit zašlý třpyt tvých šperků a děkuji za milý komentář moc potěšil ;-)

      Delete
  2. Ahoj, je to úžasný článek! Strašně jsi mi pomohla, protože takových věcí, které proto nenosím mám hafec. Nicméně, nevíš, jestli by to šlo i na zlato?

    http://beaufash-klarka.blogspot.cz/2014/10/oblibene-podzimni-laky-na-nehty_19.html - budu ráda, když koukneš

    ReplyDelete
    Replies
    1. nejprve moc děkuji za pochvalu, moc pro mě - nás znamená a co se týče toho zlata našla jsem na internetu, že ho stačí na 3 minuty povařit v mýdlové vodě, ale nemám to odzkoušené ;), ale zkus mrknou sem http://www.elegantnibydleni.cz/jak-vycistit-zlato/

      Delete

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)