6/25/2015

Jillian Michaels 30 Day Shred - výzva splněna!

Ahoj všichni!

Snad celý život mám kopu předsevzetí, které chci splnit. Máte to tak také ne? A jedním takovým úkolem, který si celý život dávám je ten, že začnu dělat něco pro svoje zdraví a začnu se hýbat.
A tak jsem jednou narazila na známou cvičitelku fitness Jillian Michaelson, která mě opravdu oslovila. Jill má hodně cvičení a já jsem prostě nevěděla, s kterým začít. Začala jsem 30 Day Shred, protože ten je dobře známý tím, že je vhodný pro začátečníky. 

Sehnala jsem si tedy někde cvičení (hmm :D a začala jsem cvičit. Vím, pro ty, kdo cvičí Jill nějakou tu dobu, je tohle opravdu za odměnu. Ale když jsem začínala před necelým půl rokem jako absolutně necvičící člověk, který občas ujel na kole něco kolem 12 km, byl to pro mě šok. A to zejména cardio. 


Teď bych chtěla něco napsat o tomto cvičení pro ty, co o něm nic nevědí. Tato dá se říct "challenge" se skládá ze tří úrovní, které se postupem samozřejmě zvyšují. Ke cvičení nepotřebujete skoro nic - jen cvičící podložku, láhev vody (i když Jill Vám nedá oddechnout ani na vteřinku) a činky tak do 2 kg. Já jsem začínala s necelým kilem a bohatě mi to stačilo. Postupně jsem pak zvýšila a ke konci třetího levelu jsem pak měla 1,5 kg.

Jelikož se jedná od 30 Day Shred, každý level se cvičí deset dní. Jednotlivé levely obsahují zahřátí, dvě minuty posilování ( ve třetím levelu jsou to tři minuty), poté cardio dvě minuty, kdy Vás Jill opravdu nenechá na pokoji a Vy budete chtít umřít stejně jako já, pak následuje ABS na jednu minutu, kdy ho pořádně protáhnete. Nakonec se nezapomíná ani na protažení, které je opravdu důležité, takže na něj nezapomínejte!


Level 1

Seznámíte se s Jill, která na mě působila opravdu tvďáckým dojmem a s jejími pomocnicemi. Blondýnka Anita předcvičuje pro začátečníky a tmavovláska Nataly představuje pokročilejší fázi cviku. První den každého levelu je takový oddechovější, protože se musíte seznámit a zkusit si jednotlivé cviky. Já jsem si nevybírala hned ty nejlehčí cviky - myslím si, že i začátečníci si troufnou na pokročilejší cviky. Jinak mě cvičení opravdu bavilo, až na všechno, co mělo něco společného s klikami a s "jumping jack" Kdo cvičil, pochopí :D

Level 2

Ten už mě moc nebavil a hlavně mě neutíkal tak jako jednička. Tohle byla opravdu výzva. Připadá mi, že všechny prostřední (většinou druhé levely) s Jill bývají opravdová challenge. Bolely mě lýtka, valy na rukou a měla jsem toho opravdu dost. Ale po třetím dni druhého levelu se to nějak zlomilo a cvičení mě připadalo jednodušší a tak jsem zkoušela i cviky pro pokročilejší s tmavovláskou Nataly.

Level 3

Pro mě byl za odměnu po levelu 2. Nejdřív jsem se ho bála, ale byl opravdu v pohodě. Nevím jestli to bylo tím, že moje líné tělo se už opravdu rozhýbalo nebo tím, že to bylo lehčí než zmíněný level 2, ale trojka mě snad bavila nejvíce. 


Moje rady:
  • Je dobré si před samotným začátkem challenge změřit tělo. Boky, ruce, stehna, bříško a zadeček. Nebojte se, když nebude znát úbytek na váze, bude znát v cm. 
  • Pijte vodu, i když Jill nedává moc prostoru. Jelikož jsou tři kola, tak já si pořádný doušek vody vždy dopřeji po každém cardiu.
  • Cvičte den za dnem, i když Vás bolí tělo. Ano, jestli je bolest nezvladatelná, tak to přehánět nemůžete to je jasné, ale je dobré to dodržovat.
  • Když už nemůžete cvičit, zkuste cvik alespoň v té formě pro začátečníky, hlavně se nepřestávejte hýbat!
  • Super je necvičit v tričku, ale ve sportovní podprsence. Já jsem právě začínala s tričkem, ale musím říct, že to nebylo zrovna moc pohodlné. Podprsenka prsa krásně podrží a pak Vás nebolí.


Moje výsledky:
Jen na úvod chci říci, že jsem se ze začátku zkoušela vážit. Nedělejte to! Ze začátku jsem přibrala na váze asi tím, jak se mi začaly tvořit svaly. Tak jsem si vážení zakázala. Na váhu jsem si stoupla až po cvičení a zhubla jsem něco málo přes 1,5 kg. Ale měla jsem neuvěřitelný pocit, výsledek tak prostě byl!

Kolik cm jsem celkově ubrala?
váha: - 1,5 kg
hrudník: - 4 cm
paže levá: - 2 cm    paže pravá: - 1 cm
pas: - 3 cm
boky: - 2 cm
levé stehno: - 2 cm   pravé stehno: - 2 cm
lýtko levé: nic    lýtko pravé: - 1 cm

Je dobré si sestavit nějakou tabulku, kde budete mít přehled o tom, kolik jste odcvičili a kolik Vám toho ještě zbývá. Kačka mi vytvořila tyhle krásné tabulky, kdy jsem si každý den odškrtávala. Musím Vám říct, že je to hrozně moc motivující a nejlepší je ten pocit, když celý zpocení vezmete propisku a uděláte "fajfku! splněno za dnešní den!
Jsou tady dvě tabulky. Jedna takový sladčí s cupcaky, která vím, není moc "zdravá" ale protiklady se přitahují :) Druhá je schématická a jednoduchá v tělové barvě. Je super, že v každé tabulce si můžeme vyplnit svoje míry před a po cvičení :)

Co plánuju teď?
Na různých internetových fórech jsem četla, že je dobré navázat na Ripped in 30. Ten má 4 týdny a každý týden je dobré dělat si pauzu na jeden či dva dny. Teď mám odcvičeno aktuálně 2 den z 3 týdne. Výsledky jsou opravdu vidět a to nejvíce na nohách, bocích a hlavně na rukou. Není špatné zkusit ani Body Revolution či 6 week Six - Pack.

A to by bylo o dnešním cvičícím článku všechno. A co Vy? Cvičíte s Jill nebo s jinou trenérkou? :)



No comments:

Post a Comment

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)