1/08/2016

Prolistováno: John Green - Hvězdy mám nepřály

Hezký den♥

milujete knihy? Já rozhodně ano. A proto jsem se rozhodla, že jednu ze svých vášní chci sdílet i s Vámi a proto jsem se rozhodla, že založím novou rubriku Prolistováno, kdy vždy zhodnotím knihu, kterou právě přečtu.

Prolistováno? Proč právě tento název? Dlouho jsem hledala správné slovo. Myslím si, že toto skvěle charakterizuje moje rozpoložení, když mě kniha zaujme, či nikoliv. Vždy, když si chci knihu přečíst, tak si jí jednoduše prolistuji a toto udělám i v tom případě, když mě kniha nezaujme a já v ní jen marně hledám stránku, která by mě zaujala...

Abych Vás zbytečně nezdržovala a neprodlužovala úvod, chtěla bych představit první knihu, kterou bych chtěla "zrecenzovat." Jedná se o známý titul mladého spisovatele Johna Greena: Hvězdy nám nepřály. Musím se přiznat, že se nejedná o první knihu tohoto spisovatele co mám doma. Jako první jsem si asi před půl rokem pořídila Let It Snow (v českém překladu se objevila nedávno jako Sněží sněží) a ještě jsem se k ní nedostala, protože na čtení takovéhle knížky mě chyběl sníh :) Vybrala jsem si tedy jeho druhý titul, který dnes představím, protože mě zaujal nejen skvělým zpracováním obálky i samotné knihy (miluju vázané knihy, nesnáším paperbacky), ale i tím, že získala titul "nejlepší knihy podle časopisu Time."
Tuto knihu můžete zakoupit například na internetovém knihkupectví neoluxor.cz. Cena titulu se pohybuje okolo 269 Kč.

"Chci zanechat stopu. Odkaz. Přetrvat svou smrt. Všichni chceme, aby si nás pamatovali." (str.234)

Oficiální popis:
Jemu je sedmnáct, jí šestnáct. Potkají se a zamilují se do sebe. Ona má rakovinu v posledním stádiu, on ze souboje s rakovinou vyšel s amputovanou nohou. Ti dva se výborně doplňují, a navíc je spojuje osobitý pohled na život i na chorobu, která je postihla... Jejich společná cesta trvá jen pár měsíců a jako každý velký milostný příběh končí smrtí. Přesto kniha není o smrti. Je o lásce. O tom, že hrdinové nemusejí být zblízka takoví, jak jsme si je představovali, že svět není továrna na splněná přání a že opravdová statečnost nemusí vždycky zachraňovat lidstvo. O tom, že i za pár měsíců se dá prožít malá věčnost.
Originální a citlivá knížka je napsána s mimořádným smyslem pro humorem a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu má neuvěřitelně silné vyznění.

Můj čtenářský názor:
Musím se přiznat, že jsem si knihu dostala k Vánocům od rodičů, protože jsem jim řekla, že bych si prostě chtěla něco přečíst od Johna Greena. Zhrozila jsem se proto, když jsem si u stromečku přečetla, že kniha je o dvou mladých milencích, kteří procházejí rakovinou. Ale chtěla jsem jí dát šanci, protože miluji nejznámější tragický příběh Romeo a Julie, které bylo podle oficiálního popisu docela podobné.
     Otevřela jsem knihu a začala jsem číst. A náhle se přede mnou objevil svět Hazel a Guse, který nežijí obyčejný život, ale život, který sdílejí s rakovinou, která na ně "číhá" každý den. Potkají se na podpůrné skupině a najednou spolu sdílejí životy, v kterých si nestěžují na to, co jim osud nadělil, ale sdílejí spolu něco, co zažije jen málokdo z nás - a to opravdovou lásku plnou strastí a objetí. 
       Hlavní, co se mi na knize líbí je to, že není o rakovině samotné, ale jak oficiální popis píše, o lásce. Hazel, která o rakovině mluví jako o svém každodenně se objevujícím nejlepším kamarádovi a Gus, sarkasticky až s černým humorem popisující svůj život, který sdílí společně s Hazel, ale i s rakovinou. O ní si na poslední chvíli myslíte, že zemře dříve než on, který už přečkal to nejhorší z rakoviny - a to amputací končetiny. Nakonec si s námi autor tak trochu pohraje. Dopadneme nakonec jako hlavní postava z Hazelniny nejoblíbenější knihy Císařský neduh Anna, protože se nakonec nedovíme, zda-li Hazel přečkala rakovinu nebo se odebrala ke Gusovi...

PS: Asi napíšu Johnu Greenovi a zeptám se ho, jak to všechno dopadlo...

GREEN, John. Hvězdy nám nepřály. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2013, 237 s. ISBN 978-80-242-3821-0.
ukázka z knihy 

A co Vy? Máte rádi knihy Johna Greena? :)

2 comments:

  1. Táto kniha je od Johna Greena moja obľúbená :)
    Jane´s World

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musím Ti dát za pravdu, je opravdu úžasná :)

      Delete

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)