8/01/2016

The Afternoon Tea

Zdravím Vás, milé čtenářky♥

dnes Vám přináším celkem netradiční článek na téma Čaj o páté. To že existuje asi každý víme, ale udělat si ho doma? A co mě k rozhodnutí udělat své rodině překvapení v podobě Čaje o páté vedlo? Asi se budete divit, ale přivedla mě k tomu reklama na Ahmad tea, respektive na jeho studenou verzi. Moc se mi líbí sklenička s brčkem, která se objevila v reklamě (stále ji ale nemám, což je vtipné) a já jsem se tak podívala na web Ahmad tea podrobněji na tento čaj.
A jak to tak bývá proklikala jsem web celý a zaujala mě záložka tea essentials, kde jsem našla zmínku o Čaji o páté.

Už dříve jsem propadla tomu, že chci aby se u nás slavily tradice a tak jsem jednu anglickou chtěla taky vyzkoušet. A když na našem instagramu můžete vidět jídla podle Vím co jím, tak tady jsem šla cestou opravdu tradice, takže žádná dietka a zdravá výživa (ale není to každý den).

Propátrala jsem různé anglické webe dokonce i BBC, youtube aj. a našla si podle sebe zlatý střed. Základem je výborný čaj a občerstvení k čaji.

Určitě se neobejdete bez třípatrového talíře (na cukroví). Nejhlavnější jsou scones (viz. níže) a sendviče s okurkou, které patří na spodní patro talíře.
Základem Čaje o páté jsou tradiční sušenky nazývané scones. Ano můžete si sušenky koupit v obchodě, ale pokud je upečete svépomocí, tak budou mít ohromnou cenu a nejsou těžké nebojte se.

Já jsem u scones postupovala následovně:
1. Do misky jsem si vložila 225 g mouky, 20 g cukru krupice, 3/4 ČL soli a 1 1/2 ČL kypřícího prášku.
2. Všechny zmíněné ingredience je třeba pořádně smíchat dohromady.
3. Jako další do směsi přidejte 45 g kostek másla (lepší je studené) a prsty směs prohnětejte, dokud Vám nevznikne "drobenka".
4. V misce si udělejte důlek a do něho vlijte 150 ml mléka, 1 PL vanilkového extraktu (já neměla tak jsem použila mandlový) a šťávu z 1/2 citronu.
5. Vezměte si příborový nůž a pomocí něho směs promíchejte. Ne však do jemna. Těsto by mělo mít svou strukturu. Jen co se těsto spojí a drží pohromadě, tak ho vyjměte z misky a vložte na pomoučení vál. A pak jen stačí pomocí prstů těsto "roztahat" do stran, tak aby mělo tloušťku cca 2 - 3 cm (já mám tloušťku viz. obrázek dole, která mi vyhovovala).
6. Posléze jsem pomocí skleničky vykrojila kolečka. Celkem jsem jich z dávky těsta udělala 16 kusů na první pokus a 19 kusů na druhý pokus.
7. Vše jsem vyskládala na pečící papír a pomazala mlékem (můžete použít i rozšlehané vajíčko).
8. Pečte cca 15 - 20 minut na 200°C.
9. Po upečení jsem sušenky rozřízla na půl a naplnila clotted cream (o ní bude řeč v textu níže) a domácí jahodovou marmeládou.
Věřte mi, že scones jsou velmi jednoduché na přípravu. Já osobně jsem si výrobu našla na youtube abych získala představu.

Ptáte se co je to clotted cream? Je to hustý smetanový krém, který vzniká svařením plnotučného mléka s minimálně 55 % tuku. Vaří se na vodní lázni cca 45 minut dokud se na povrchu nevytvoří "škraloup". Na internetu jsem našla, že ji můžete nahradit mascarpone.
vodní lázeň pro clotted cream
scones

Scones máme hotové a teď sendviče s okurkou. Ty nemohou být snadnější. Stačí Vám bílý toastový chleba, ze kterého okrájíte kůrky, namažete ho máslem (klasické, žádné náhrady) a obložíte na tenko nakrájenými okurkami a přiklopíte druhým toastem. Celý toast pak rozpulte na půl, aby vznikly krásné trojúhelníčky. A spodní patro je zaplněné.
okurkové sendviče

A co jsme měly jako nápoj? Samozřejmě čaj - sypaný. Do konvičky dejte 1 ČL na osobu + 1 ČL navíc (za konvičku). Já jsem zvolila jeden z čajů, které se používají na Čaj o páté a sice Earl Grey Tea.

A protože bylo teplo koupila jsem i Ledového Anglána, který je absolutně boží. Řeknu Vám na rovinu, že jsem byla zprvu skeptická a bále se toho, že to nebude dobrý čaj a bude jen navoněný. Nebylo tomu tak. Na cca 1/2 litr stačí jeden sáček. Hlavně chuť byla příjemná a nebylo třeba čaj nijak doslazovat, nedoslazovala jsem ani ten sypaný.
Twinings Earl Grey Tea (který se velmi hodí) a novinka Ahmad Tea Iced Tea Peach & Passion Fruit Cold Brew (opravdu mě ta chuť překvapila - chutná svěže a není třeba sladit)

Ještě jsme si dali espreso s domácí zmrzlinou z rakytníku. Zmrzlinu jsem vyrobila následovně.
  1. Dva banány jsem dala do mrazáku.
  2. Potom jsem banány vyndala a nechala je trošku povolit a dala jsem je do mixéru.
  3. Přidala jsem 1 a 1/2 ČL rakytníkové pomazánky s 64 % tmavou čokoládou (o rakytníku a výrobků z něj jsem už psala zde).
  4. Vše jsem rozmixovala a dala do mrazáku.
Do pohárku jsem dala porci zmrzliny a zalila ji espresem. Tato lahodná tečka ukončila náš Čaj o páté.
pomazánka je jemná a trošku nakyslá díky rakytníku
domácí zmrzlina z banánů a rakytníku

Jsem ráda, že mě Ahmad tea a Ledový Anglán "přinutily" udělat krásné odpoledne pro mě a mou rodinu. Navíc pamatujte je to Čaj o páté, který je v Anglii podáván už od třetí hodiny, takže nemusíte čekat do pěti hodin ;) Bylo to krásné posezení s rodinou, kterou moc miluji a chvíli s ní jsou pro mě neskutečně cenné.

Už jste si udělali svůj Čaj o páté? Pokud ne, plánujete si zrealizovat něco podobného? :)

No comments:

Post a Comment

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)