3/17/2017

Book: Love Letters Of Great Men | Prolistováno: Milostné dopisy slavných mužů

Opět vás zdravím kočky ♥

dnes z úplně jiného soudku. Trošku jsem se do toho obula a řekla si, že musím více číst. Nějaký čas ze školy už jsem a tehdy jsem si dala za úkol, že až budu mít školu za sebou budu na sobě stále pracovat. No a čas dozrál i na knihy, na které nebyl nikdy čas. Rozečteného mám i Doctor Who, kde mi zbývají pouze dvě kapitoly. Ale ohromila mě tato knížka a tak Doctor tak musel na chviličku stranou.
Milostné dopisy slavných mužů Knihy Dobrovský za 219 Kč

Že knížku můžete znát z filmu Sex ve městě je asi už bezpředmětné zmiňovat. Musím ovšem pochválit obal knížky, který je moc krásně stylizovaný. Líbí se mi obrázek psacího stroje a font písma zvolený na obálce.
Kniha byla vydaná v prosinci 2016 nakladatelstvím Omega a má 136 stran. Moc se mi líbí, že je v pevné vazbě a grafika knihy není pouze na přebalu, ale i přímo na knize, pokud knihu čtete bez přebalu, aby se nepoškodil jako já, tak stále uvidíte celou grafiku.
Koupě knihy byla pro mě spontánní záležitost. Jednou jsem šla kolem knihkupectví Dobrovský a měla jsem chuť nějakou knihu si odnést a rozšířit tak svou stále malou sbírku knih. Měla jsem takovou chuť podpořit svůj slib začít pořádně číst. A světě div se kniha se mi nabídla přímo sama, stála hned u vchodu krásně vystavená, takže bez ní jsem odejít nemohla. 
Mé první dojmy byly perfektní. Těšila jsem se na první stránku, kterou přečtu. Musím pochválit, že dole na stránce je uvedeno jméno autora a léta, ve kterých žil.

Samotné dopisy byly opravdu dobově psané. Mnohdy až dojemné vyjadřování nápadníků (známých jmen) ženám, které milovali a obdivovali. Ovšem našly se tam i dopisy, které nejprve vytýkaly a nadávaly svým adresátkám, ale posléze přešly do slova milých a opěvujících.

Ráda jsem si pročítala každý dopis, i když mi někdy trošku nedávaly smysl. Je tak vzrušující a zajímavé číst si ty řádky, které psali všichni velikáni a nikdo jiný je neměl číst.
Jen nemilým poznáním pro mě bylo, že kniha není celá plná dopisů, ale polovinu zabírají básně. Tak nějak zklamání, protože jak z názvu knihy vyplývá, čekala jsem dopisy. Hrozně mě vždy zajímalo dobové myšlení velikánů a známých osobností. Například dokumenty, které panovníky ukazují z lidského hlediska ve smyslu citu ke své ženě, dětem a rodině mě moc baví.

Ale básně? Ne, to jsem si nekupovala. Jednou si je přečtu, ale dodnes jsem neměla chuť si listovat v jejich stránkách.

Takže asi bych to shrnula tak, že první dojem bylo neskutečné nadšení a postupem času jsem si říkala, že jsem tak nějak čekala více. Ale koupit si je nebyla chyba. Vždyť Carrie byla nadšená ;)

Znáte knihu? Láká vás její koupě? :)

xx Katka xx

2 comments:

  1. Po této knize pátrám od té doby, co jsem viděla Sex ve městě. Děkuji, že jsi ji našla. Brzo bude i v mé knihovně ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsem moc ráda, že jsem byla nápomocná Teri ;)

      Delete

Moc Vám děkujeme za každičký komentář a přejeme hezký zbytek dne ;-)